Nápověda

OBECNÉ DOTAZY

Jaké služby nabízí Poradna pro školy?

Poradna pro školy navazuje na desítky let poskytované služby PaedDr. Jana Mikáče, které dále rozvíjí. Poradna poskytuje tyto služby:

  • Zpravodaj (Aktualizace) — pravidelné informace k řízení školy do Vašeho emailu
  • Kartotéka — stovky dokumentů (vzory, směrnice, legislativa, postupy, ...)
  • Dotazy a odpovědi — vyhledávání ve stovkách zpracovaných a pravidelně aktualizovaných dotazů z oblasti školství
  • Individuální písemné dotazy — pokud nenajdete odpověď na svůj dotaz v našem vyhledavači, odpoví vám na ně naši zkušení právníci
  • Individuální telefonické dotazy — potřebujete-li rychlou radu, prostě zavoláte

Komplexní představení služeb Poradny pro školy naleznete zde.

Pro jaké druhy škol je Poradna určena?

Služby Poradny pro školy poskytujeme tisícům základních, středních či mateřských škol včetně gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učiliští, konzervatořím i vyšším odborným školám, základním uměleckým školám i jazykovým školám.

Služby však mohou využívat i ostatní právnické či fyzické osoby.

Kdo zajišťuje chod Poradny pro školy?

Chod Poradny pro školy zajišťuje Jan Mikáč s.r.o., IČO: 22175971, se sídlem Zázmolí 30, 614 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, sp. zn. C 141679/KSBR.

Kdo poskytuje právní služby Poradny pro školy?

Poskytovatelem právních služeb je: KVB advokátní kancelář s.r.o., IČO: 01460412, se sídlem Teplého 2786, 530 02 Pardubice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 31924.

Na Vaše dotazy odpovídá tým zkušených advokátů kanceláře, kteří se od svého vzniku specializují na problematiku škol, příspěvkových organizací, obcí a veřejné správy jako takové.

Chcete-li se o ní dozvědět více, navštivte její stránky.

DOTAZY K VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB

Co potřebuji, abych mohl využívat služby Poradny pro školy?

K využívání služeb je v prvé řadě nezbytné, abyste byl přihlášen do svého uživatelského účtu.

Dále je potřeba, aby měla Vaše škola služby Poradny předplacené.

Pakliže jste si předplatili službu Kartotéka na stránkách janmikac.cz pro rok 2025, máte automaticky přístup ke službám Poradny pro školy.

Mám předplacenou Kartotéku Jana Mikáče

Pakliže jste si předplatili službu Kartotéka na stránkách janmikac.cz pro rok 2025, máte automaticky přístup ke službám Poradny pro školy.

K jejich využívání budete potřebovat přihlašovací údaje. Pokud je ještě nemáte, rychle je získáte tímto postupem.

KLIENTI, UŽIVATELÉ A UŽIVATELSKÉ ÚČTY

Kdo je to klient, uživatel a co je to uživatelský účet?

Klienty Poradny pro školy jsou především školy a školská zařízení. Klienty Poradny pro školy se ovšem mohou stát i fyzické či právnické osoby.

Každému klientovi náleží jeden či více uživatelů, jimiž jsou zpravidla ředitelé škol, jejich zástupci, ředitelé jídelen, účetní či další zaměstnanci.

Každý uživatel musí mít zřízen svůj uživatelský účet. Uživatelský účet je jednoznačně idenfikován e-mailovou adresou uživatele (musí jít o funkční adresu, na kterou lze doručovat) a chráněn heslem.

Pouze uživatel s uživatelským účtem se uživatel může přihlásit do Poradny a čerpat její služby, přijímat na svou emailovou adresu informace z Poradny, prohlížet odpovědi na své individuální dotazy, označovat si zajímavé dotazy apod.

Jak získat účet v Poradně?

Kdo už má účet v Poradně?

Všem odběratelům Kartotéky Jana Mikáče, tj. všem držitelům e-mailových schránek, které byly společnosti Jan Mikáč s.r.o. nahlášeny pro odběr Kartotéky, byly automaticky zřízeny uživatelské účty.

Jako přihlašovací jméno slouží e-mailová adresa (uvedená pro odběr Kartotéky) a heslo snadno získáte pomocí funkce zapomenuté nebo ztracené heslo.

Pokud Vám nebyl zřízen výše uvedeným způsobem, můžete si zřídit účet sami nebo Vám jej může zřídit správce.

Jak si sám zřídit účet v Poradně pro školy?

Chcete-li účet pro Vaší školu (či jinou právnickou osobu, nebo jste-li podnikající fyzická osoba — máte IČO) a nemáte-li zřízený účet z dřívějška, začněte registrací. Vyplňte IČO školy (či jiné právnické či podnikající fyzické osoby) a postupujte dle tam uvedených pokynů. Po vyplnění údajů Vám přijde ověřovací e-mail a po potvrzení Vám bude vytvořen účet.

Pozn. - nepřijde-li Vám potvrzovací email, zkontrolujte, zda neskončil mezi nevyžádanou poštou (spamem) či reklamní poštou apod.

Chcete-li účet jako nepodnikající fyzická osoba (bez IČO), napište nám.

Jak zřídit uživatelský účet dalším uživatelům?

Obecně platí, že každý klient (škola, školské zařízení či jiná právnická osoba) může zřídit až 5 plnohodnotných uživatelských účtů pro přístup do Poradny pro školy.

Tyto uživatelské účty může po přihlášení do Poradny založit správce, v sekci Správa klienta a po kliknutí na Správa uživatelů. Zde klikne na tlačítko “Přidat nového uživatele“, vyplní nezbytné údaje o uživatel a klikne na tlačítko „Vytvořit uživatele“. Po vytvoření účtu se novému uživateli odešlou informace s pokyny pro přihlášení na zadaný e-mail.

Jak spravovat uživatelské účty?

Zřízené uživatelské účty může po přihlášení do Poradny pro školy prohlížet a spravovat správce, a to kliknutím na tlačítko Správa klienta a po kliknutí na Správa uživatelů.

Zde má kompletní přehled všech uživatelů (jejich uživatelských účtů).

Kliknutím na odkaz Editovat (vpravo) může správce následně upravovat údaje uživatele, jako jsou jméno, tituly, email, funkci, telefon, agendu a fotografii, eventuálně mu přidat (odebrat) správcovská oprávnění.

Uživatelský účet lze odstranit kliknutím na odkaz Odstranit (vpravo).

Zapomenuté nebo ztracené heslo?

V případě, že jste zapomněli své heslo, můžete si zažádat o jeho změnu na tomto odkazu: https://poradnaproskoly.cz/zapomenute-heslo. Zde vyplníte svoji e-mailovou adresu, opíšete ověřovací kód a kliknete na tlačítko „Obnovit heslo“.

Následně Vám e-mailem přijde výzva ke změně Vašeho hesla.

Kdo je to správce?

Každý klient Poradny pro školy by měl mít mezi svými uživateli alespoň jednoho správce. Těmi byli k 14. lednu 2025 určeni automaticky všichni uživatelé - odběratelé Kartotéky Jana Mikáče.

Správce může vytvářet a spravovat další uživatelské účty, objednávat placené služby Poradny pro školy, sledovat aktivity uživatelů v rámci Poradny apod.

VYHLEDÁVÁNÍ ODPOVĚDÍ NA DOTAZY A VKLÁDÁNÍ DOTAZŮ

Jak v Poradně vyhledat odpověď na svůj dotaz?

V databázi již zodpovězených dotazů můžete vyhledávat buď prostřednictvím položené otázky („Musí škola archivovat čtvrtletní a kontrolní práce z matematiky?“) nebo zadáním klíčových slov („čtrvtletní práce“). Po zadání Vám budou zobrazeny odpovědi na již dříve zodpovězené písemné dotazy, které budou vyhodnoceny jako nejvíce relevantní k Vámi zadanému dotazu.

Zobrazený dotaz včetně odpovědi můžete dle svého uvážení vytisknout, uložit ve formátu PDF či poslat na e-mailovou adresu.

Co dělat, když nenaleznu odpověď na položený dotaz?

V případě, že v databázi již zodpovězených dotazů nenaleznete odpověď na položený dotaz, můžete za účelem získání odpovědi položit individuální písemný dotaz, na který Vám bude vypracována písemná odpověď.

Písemný dotaz je možné položit pouze v rámci přihlášení prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu na těchto webových stránkách. Po přihlášení přejděte k vyhledávání v již zodpovězených dotazech. Do vyhledávacího okna zadejte požadovaný dotaz pomocí klíčových slov a klikněte na „Vyhledat“. Po vyhledání se Vám zobrazí seznam všech dotazů, obsahujících zadané klíčové slovo. Na konci tohoto seznamu (stránky) naleznete větu: "Nenašli jste dotaz s odpovědí, které jste potřebovali? Pošlete nám svůj dotaz", kam můžete napsat Váš individuální písemný dotaz.

Telefonický dotaz je možné položit každý pracovní den v čase od 9 do 17 hodin na telefonním čísle 226 257 508.

Z jakých právních oblastí mohu pokládat dotazy?

Dotazy můžete pokládat ze všech oblastí platného českého práva, které se vztahují k fungování škol či školských zařízení, resp. k agendám, které tyto subjekty vykonávají.

Dotazy z oblasti daňového práva a oblasti účetnictví lze pokládat pouze písemně, a to v rámci příslušného předplatného.

Nelze pokládat jakékoliv dotazy odkazující se na další dokumenty (nejde-li o dokumenty zařazeny do Kartotéky). Poradna pro školy rovněž neprovádí revize smluv či jiných dokumentů a ani žádné smlouvy či jiné dokumenty nesepisuje.

Ve výjimečných případech může být zodpovězení dotazu odepřeno, a to sice v případech, kdy je poskytovatel právních služeb Poradny pro školy povinen odmítnout poskytnutí právních služeb dle právních předpisů upravujících výkon advokacie (tj. zejm. v případech střetu zájmů uvedených v § 19 zákona o advokacii). Pokud taková situace nastane, budete o ni bezprostředně informováni.